Muradiye Çorbası



Bursa yöresine ait bu çorbayı iki kez denedim. Tadanlar çok beğendi her ikisinde de. Özellikle sebze yemeği sevmeyen çocuklar için kabağı ve havucu yedirmenin güzel bir yolu çorba... O yüxzden, "Muhakkak denemelisiniz" diyorum. 

Orjinal tarifte biraz değişiklikler yaptım ben. İnternet'te gördüğüm tariflerde, dereotu kullanılmamış. Ama ben çok yakıştırdım dereotunu


Malzemeler: 

1 parça tavuk göğsü
2 adet küçük boy ya da 1 adet büyük boy kabak
2 adet küçük boy havuç
Yarım su bardağı arpa şehriye

Terbiyesi için: 

Yarım su bardağı un
6 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
1 tutam tuz

Üzeri İçin:

İnce kıyılmış dereotu

Yapılışı: 


1. Kabakların, havuçların kabuklarını soyun ve tavla zarı büyüklüğünde küp şeklinde kesin. 

2. Tavuk göğüslerini de tavla zarı büyüklüğünde küp şeklinde doğrayın.

3. Tencereye sıvı yağı, tavuk etlerini koyun ve tavuk etlerinin rengi dönene kadar soteleyin. İçine havuçları koyun ve 5 dakika kavurun.

4. Kabakları da ekleyip hafifçe kavurun. Üzerine sıcak suyu ekleyin ve 10 dakika kadar pişirin. Daha sonra arpa şehriyeyi ilave edin ve arpa şehriyeler şişene kadar pişirin. 

5. Terbiyesi için, derin bir kaseye yoğurdu, unu koyun ve iyice blender ile çırpın. Kesilmemesi için içine çorbanın suyundan 1 kepçe kadar ekleyin ve blender ile karıştırın. Yavaş yavaş devamlı karıştırarak çorbanın içine ilave edin. Bir taşım kaynadıktan sonra tuzunu da ekleyip karıştırın. Kıyılmış dereotu serpip sıcak servis edin. 

Afiyet olsun.





Yorumlar

Popüler Yayınlar